maanantai 3. maaliskuuta 2014

Laura & Marko 5v. juhlamatka Tallinaan

DAY 2 PART 1
Shopping

Lauantaina aamiaisen jälkeen lähdettiin jee, lisää shoppailemaan!! ;) Saatiin Terolta hyvä vinkki kauppakeskus Rocca Al Maresta, jossa ei oltukaan aiemmin koskaan käyty. Viime reissulla löydettiin kauppakeskus Kristiine, joka avarsi silmämme siitä, miten valtavia paikkoja täältäkin löytyy ja nyt, Rocca Al Maren jälkeen olen ihan häkeltynyt! :D Noi molemmat sijaitsee keskusta alueen ulkopuolella, joten taxilla täytyy kulkea jos ei ole omaa autoa mukana. Tonne Rocca Al Mareen oli meidän hotellilta 7km matkaa ja Kristiineen 4km. Huomattiin sitten jälkeenpäin, että molempiin olis ollut ilmainen bussikuljetuskin satamasta, laiva terminaalin luota, mutta niissä pitää sit aina olla niin tarkkana aikatauluissa, eikä tuolla nyt taksimatka paljoa maksanut kun sopi kuljettajan kanssa suoraan summan.

Noi on siis molemmat (Rocca Al Mare ja Kristiine) aivan VALTAVIA! Ainoo johon niitä täällä Suomen mittakaavassa voisi verrata on Lempäälän Ideapark. Huh, melkeen alkaa olla jo liian suuria tollaset paikat, tulee tällaselle shoppaholicille jo ihan ahdistus, että millä hitolla sitä jaksaa kaikissa  kaupoissa jokaikisen vaatetelineen käydä läpi! :D

Tallinnassa oli jo selkeesti siirrytty kevät kaudelle. Kävin muutamia mekkoja sovittelemassa, mutta noistakaan ei lopulta lähtenyt kumpikaan mukaan...Oikeestaan taas kävi niin, että kun oikeen tarkoituksenmukaisesti lähdettiin ostkosille, niin mä en sitten löytänyt yhtään mitään!!! Mikä helvetin kirous siinä oikeen on!!! Toooodella ärsyttävää...ja siis oikeesti syynäsin melkeen jokaisen vaatekappaleen läpi mutta en silti löytänyt kertakaikkiaan mitään! Se oli siis ihan uskomatonta ja meinasin jossain vaiheessa jo purskahtaa itkuun! :D

Noh, Markolle sitä vastoin alkoi vaatteita löytymään! Kun oltiin eka paita ostettu, niin yhtäkkiä niitä tulikin koko ajan vastaan! Mäkin sitten vaan luovutin omalta kohdaltani ja keskityin myös löytämään Markolle mahdollisimman paljon kaikkea. Siellä me sitten soviteltiin ties kuinka monta t-paitaa ja kaikki oli ihan täydellisiä! Mutta ihan hyvä, että saatiin nyt murulle sitten kevät vaatteita varastoon :)

Iltapäivällä käytiin myös syömässä. Oli jo niin kova nälkä, että mentiin vaan melkeen ensimmäiseen paikkaan joka vastaan tuli. Ja tuolla olis ollutkin ihan hullua lähtee haahuilemaan ja käymään läpi kaikki paikat mitä löytyy...onneksi toi osoittautui ihan ok hyväksi paikaksi :) Nimi oli joku Da Vinci pizza & pasta.

Syötiin siinä pizzat sitten ja mä naukkasin päivän ekan lasillisen viiniäkin :) Jotenkin lomalla ollessa se alkoholi vaan kuuluu siihen kuvioon, ei tietenkään aina överi-känni-mielessä, vaan oikeesti ihan nautiskelun takia. Kyllä mulle ainakin heti tulee lomalla ensimmäisenä mieleen viini ja drinkit! :D ja voisin just vaikka jo aamupalalla naukkasta lasin shamppanjaa :D ja siitä sit jatkaa tissuttelua pitkin päivää rauhaksiin ja nimenomaan nauttia! ;) (Ainakin jos on siis ihan muutamasta päivästä kyse, ei tietenkään viikon lomalla nyt joka aamu tee mieli.) Noh, haukkukaa alkoholistiksi ken haluaa, mutta loma on loma. En mä kotona vapaapäivinä sentään viinipulloa esiin kaiva ihan muuten vaan.

Toi ravintola oli muuten tosi jännästi ympäröity tollasella läpikuultavalla verholla, ihan sairaan hyvä keksintö mun mielestä! :) Aivan mainio keino eristää paikka tosta muusta kauppakeskus ympäristöstä. Todella toimiva ja lisäksi näyttävä ratkaisu!

Rocca Al Mare keskuksesta mentiin vielä kääntymään siellä Kristiinessäkin, mutta alkoi kyllä olla sit jo jalat niin puhki ja muutenkin voimat lopussa, että kauaa ei jaksettu siellä enää sompailla. Hypättiin sitten vaan taas taksiin ja suunnattiin takaisin hotellille. Tässä vielä loppuun tämän päivän asukuvat:

Seuraavassa postauksessa vielä viimeisen illan tunnelmia ;)